tisdag 15 april 2008

SMÅ, SMÅ STEG

Dagens föreläsning/seminarie med Cecilia Häggströms om forskningsmetodik inom design var riktigt givande. Man fick utrymme att ställa frågor kring alla oklarheter. Några blev besvarade och andra inte. Jag upplever fältet för konstnärlig forskning som lite oklart fortfarande men nu finns inte mer tid att göra fler förundersökningar, nu måste jag komma igång med mitt gestaltande arbete. Jag får hoppas på att svaren växer fram under arbetets gång. (För övrigt tycker jag att ordet gestaltning känns lite missvisande, att gestalta kring t.ex. ett begrepp,,, jag associerar till illustrationer. Jag tänker mer att arbetet är ett undersökande av t.ex. ett begrepp genom konstnärligt arbete. Eller ett undersökande av den kreativa/konstnärliga processen… och ibland både och.)

Givande diskussioner också med Karin och Johan, ett gemensamt trevande och en insikt i att vi alla egentligen undersöker samma sak fast från olika håll och på olika vis.

Eftermiddagen på UB var inte lika givande.
...skrev någon :)

Inga kommentarer: