måndag 14 april 2008

ATT SAMLA OCH ORDNA

Min förra termin här på HDK:
Utifrån temat konflikt skulle vi göra ett undersökande gestaltande arbete och sedan verbalisera detta i en ”vetenskaplig” rapport ur ett didaktiskt perspektiv. Det uppstod många frågor under det arbetet som kretsade ring metodval, frågeställningar och om arbetet verkligen kunde kallas för vetenskapligt.

Nu:
Då detta är mitt examensarbete känner jag att jag måste ta dessa frågor i beaktande innan jag ger mig på att formulera hur mitt gestaltande arbete skall genomföras. Jag känner ett behov av att hitta hållbara argument för varför konsten skall ses som forskning. Jag måste underbygga mitt arbete med mer kunskap, framför allt på området för konstnärlig forskning.

Därför ägnar jag just nu min tid åt läsning, läsning och läsning. Samtidigt som jag hela tiden för anteckningar och skissar i hopp om att hitta ett spår att följa.

Det gestaltande arbetet virvlar ännu bara som maskrosfrön kring alla nya begrepp och teorier som jag försöker förstå innehållet i.

THE PUZZEL

Inga kommentarer: